Går alla upp i vikt på semestern?

Semestern är bakom oss, och med dem, de som inte är förenliga med principerna om god effekt, vänster och smal figur. Det är dock nödvändigt att börja kampen för harmoni och för att komma i form

Minska portionerna

Historiker och samtida fortfarande argumenterar som är bra kvinna (Faina Ranevskaya eller Maya Plisetskaya) tillhör den slogan som svar på frågan om figur – ”behov av att Äta mindre”. Grov, men kärnan i uttalandet är verkligen sant.

Till och med under högtiderna bör vara rimlig, och när du lämnar toppen bord och till och med mer. Skär delar med 25%: på en tallrik, fördela mat till 4 portioner och en portion lägg i en skål av hennes make (om han är med dig för att inte förlora vikt), mata djur och städa för i morgon.

Ännu större blir effekten om du följer farväl Suvorov: ”äta Frukost själv, dela middag med en vän, en middag ger fienden!”. Detta uttalande i tio ord återspeglar nästan alla principer av en balanserad kost och behålla en smal figur.

I morgon ämnesomsättningen är som mest aktiv och du kan äta ordentligt, på eftermiddagen, vi brukar alltid äta för mycket, så att vi kan minska mängden mat till hälften eller ens en tredje. Men om din middag kommer efter 18 timmar, det är bättre att ersätta det med ett lättare mellanmål, frukt, bär och mjölkprodukter. Och nyttigt, och hunger kommer inte.

Sport

Hur att återfå harmoni efter semestern
Vissa är aktiva i kampen mot övervikt genom ansträngande träning i gymmet. Överdriv inte med makt och aktiv belastning. Om du vill att gradvis komma i form – Pilates eller yoga: de kommer att stress på kroppen, men kommer inte att ge tung belastning på hjärtat. Uppmärksamma problemområden, magen och låren.

Dricka vatten

För att öka ämnesomsättningen och för att hjälpa sig själv för att klara den festliga överdrifter, är det nödvändigt att dricka mycket vätska.

För det första, att vi ibland tar det banala törst för hunger och ge kroppen är inte vad han behöver. För det andra, vatten dämpar aptiten genom att fylla magen och utspädning av enzymer och magsafter. För det tredje, en tillräcklig mängd vätska hjälper enzymerna att arbeta hårdare och bränna samlats under semestern kalorier.

Få tillräckligt med sömn

Det är känt att den som sover lite, äter mer. Brist på sömn gör att kroppen stress, och det börjar lagra fett. Så gå i säng innan midnatt och få tillräckligt med sömn, regelbundna dagliga rutinen är nyckeln till en normal ämnesomsättning utan att misslyckas.

Kom ihåg att ju tidigare du förklara krig mot övervikt, desto snabbare kommer du att se resultat, men glöm inte om måttlighet i kampen för figuren!

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *